Niezbędne akcesoria dla motocyklowego nowicjusza

Zakup pierwszego motocykla to ekscytacja przemieszana ze sporym obciążeniem budżetu. Często już na początku chcemy mieć do dyspozycji porządną maszynę, która sprawdzi się na drodze i będzie przysparzać jak najmniej problemów natury mechanicznej. Wiadomo, że im nowszy model, tym więcej trzeba za niego zapłacić. Niestety wiele osób zapomina, że jazda na jednośladzie to nie tylko wydatki związane z zakupem motoru i późniejsze koszty paliwa. Należy też pamiętać o akcesoriach, które sam proces użytkowania uczynią bezpiecznym i przyjemnym.

Odzież wierzchnia

Zacznijmy od kasku. Bez niego nie możemy poruszać się po drodze, natomiast jego brak jest surowo karany przez funkcjonariuszy prawa. W przypadku popularnego hełmu oszczędzanie nie ma najmniejszego sensu – w końcu mówimy tu o rzeczy, docelowo chroniącej życie. Minimalna kwota, jaką trzeba na niego przeznaczyć to 500 złotych. Otrzymamy wtedy porządny produkt renomowanej firmy, posiadający wszystkie niezbędne atesty. Im większa kwota zakupu, tym lepszy kask trafia na naszą głowę.

Ubiór w trakcie jazdy jest niezmiernie ważny. Należy zainwestować w poszczególne elementy, takie jak kurtka, spodnie, rękawice i buty. Natomiast pierwsze dwie części garderoby, czyli kurtka i spodnie, można ze sobą efektywnie połączyć, zaopatrując się w kombinezon. Do wyboru będziemy mieć wyroby skórzane i tekstylne. Skórzane są droższe, w związku z czym na początek sprytniejszym posunięciem wydaje się nabycie kombinezonu z tekstyliów. Materiał tego akcesorium zazwyczaj jest nieprzemakalny i w razie uszkodzeń, bez problemu zostanie zreperowany za pomocą igły i nitki. Dodatkowo można go używać przez cały rok. Podstawowy koszt to około 1200 złotych.

Z kolei jedna para rękawic to minimum 150 złotych wydane z portfela. Mądrze też wziąć pod uwagę fakt, że będziemy potrzebować minimum dwóch par. Dlaczego aż tyle? Ze względu na pogodę. Inne okażą się optymalne w chłodne dni, inne zaś w ciepłe.

Ostatnim elementem stroju motocyklisty są buty. Najlepiej, by były one pełne, za kostkę i z oddychającą membraną. Podstawowy koszt to 300 złotych, jednak na porządny model należy przeznaczyć około 500 złotych.

Rzut oka na motocykl

Kiedy już nasze cacko stoi w garażu, warto zrobić dokładny przegląd wszystkich części eksploatacyjnych i dokonać niezbędnych wymian i napraw. Czasem nie musimy mieć worka pieniędzy, by zakupić doskonałej jakości podzespoły. Świetnym tego przykładem są tarcze hamulcowe EBC, dętki MX HEAVY DUTY czy smar do łańcucha MOTUL C2 ROAD. Ten ostatni zawsze warto mieć przy sobie, gdyż po każdym myciu motocykla lub przejechaniu kilkuset kilometrów, obowiązkowe jest ponowne nasmarowanie łańcucha napędowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *